Ми повинні вважати загубленим кожен день,
котрого ми не танцювали хоча б раз.
Фрідріх Ніцше
29 квітня — день особливий для всіх, хто живе у ритмі танцю. Адже у всьому світі він відзначається як Міжнародний день танцю. Ця дата обрана невипадково.
29 квітня 1727 року народився Жан Жорж Новер, великий французький балетмейстер, реформатор і теоретик хореографічного мистецтва, «батько сучасного балету».
Його вклад у розвиток танцю неоціненний. Завдяки цьому майстру танець став самодостатнім видом мистецтва, справжнім дійством, мистецьким шедевром.
Відділ мистецтв вітає всіх, хто не уявляє свого життя без танцю, хто йде по життю танцюючи та пропонує переглянути віртуальну виставку різноманітної літератури даної тематики з фонду відділу.
Авраменко, Василь. Українські Національні Танки, Музика і Стрій [Текст] : книжка перша і друга / В. Авраменко. - Вінніпег : [б. и.], 1947. - 80 с.
У представленому виданні Василя Авраменка, що вийшло друком у 1947 році в Канаді, висвітлено історію українського національного танка, його місце та роль в культурі та мистецтві.
Подано опис вісімнадцяти найкращих народних танків з нотами та світлинами, що являються частиною скарбів українського танкового мистецтва.
Подано опис вісімнадцяти найкращих народних танків з нотами та світлинами, що являються частиною скарбів українського танкового мистецтва.
Березова, Галина Олексіївна. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах [Текст] / Г. О. Березова. - К. : Музична Україна, 1977. - 272 с.
У книжці подано методичні поради щодо навчально-тренувальної і виховної роботи в дитячих балетних студіях, описано вправи класичного тренажу. Вміщено також етюди і орієнтовний репертуар для занять кожного року навчання.
Видання розраховане на педагогів-хореографів, керівників гуртків дитячої художньої самодіяльності, студентів культосвітніх училищ та інститутів культури.
Видання розраховане на педагогів-хореографів, керівників гуртків дитячої художньої самодіяльності, студентів культосвітніх училищ та інститутів культури.
Бігус, Ольга Олегівна. Народно-сценічна хореографія Прикарпатського регіону [Текст] : монографія / О. О. Бігус. - К. : Ліра-К, 2015. - 182 с. : іл.
Яскравим зразком українського мистецтва є народно-сценічний танець Прикарпаття - явище унікальне, автентичне і неповторне. Саме йому і присвячена дана монографія, цінність якої, насамперед, полягає в тому, що вона є цілісним дослідженням процесів становлення та розвитку народно-сценічної хореографії Прикарпаття, вичерпно демонструє багатство і оригінальність народних танців регіону, уповні змальовує стан та перспективи розвитку хореографічного мистецтва Прикарпатського краю.
Бондаренко, Андрій Іванович.
Танцювальні композиції та етюди танців народів світу [Текст] / А. І. Бондаренко, О. Я. Бердовський. - К. : Музична Україна, 1975.
Ч. 1. - 2-ге вид., доп. і перероб. - 215 с. : ноти, іл.
У збірнику подано методичні поради щодо вивчення народного танцю з дітьми, короткі відомості про історію танців, опис рухів та комбінацій і невеликі танцювальні етюди.
Видання розраховане на вчителів шкіл і керівників гуртків дитячої художньої самодіяльності.
Бондаренко, Людмила Анатоліївна. Танцювальні композиції та етюди танців народів світу [Текст] / Л. А. Бондаренко, О. Я. Бердовський. - К. : Музична Україна, 1971. - 3300 экз. Ч. 2. - 160 с. : іл., ноти.
Пропонована книжка містить болгарські, німецькі, польські, румунські, угорські, чеські та словацькі, італійські, іспанські, французькі танці та етюди танців.
У ній подано методичні поради щодо вивчення народних танців з дітьми, короткі відомості про історію танців, опис рухів та комбінацій і невеликі танцювальні етюди.
До кожної композиції та етюда додаються схеми.
До кожної композиції та етюда додаються схеми.
Борсук, Наталія Василівна. Танці в сучасних ритмах [Текст] : нариси : навчально-методичний посібник / Н. В. Борсук, А. П. Тараканова. - Вінниця : Нова книга, 2014. - 52 с. : іл.
Навчально-методичний посібник для керівників та викладачів сучасної хореографії позашкільних навчальних закладів.
Боттомер, Пол. Уроки танца [Текст] : смотрите, читайте, занимайтесь / П. Боттомер ; пер. с англ. - М. : ЭКСМО, 2004. - 256 с. : ил.
В цій книзі зібрані найпопулярніші клубні танці, від аргентинського танго до американського кантрі, а також класичні бальні танці: фокстрот і вальс.
Основні рухи крок за кроком на кольорових фотографіях і схемах.
Васильева, Евгения Дмитриевна. Танец [Текст] : учебное пособие для студентов театральных вузов / Е. Д. Васильева. - М. : Искусство, 1968. - 247 с. : ил., ноты.
Це видання - навчальний посібник з викладання танцю в театральних вузах і студіях.
Верховинець, Василь Миколайович. Теорія українського народного танцю [Текст] / В. М. Верховинець. - К. : Музична Україна, 1990. - 149 с. : іл., ноти.
В книзі автор зібрав і систематизував надзвичайно цінний матеріал та науково обгрунтував його, описав характерні танцювальні рухи, що є основою української народної хореографії.
Видання розраховане на професіональних хореографів, керівників колективів художньої самодіяльності, студентів і викладачів інститутів культури, широке коло шанувальників народного мистецтва.
Вітрець [Текст] : укр. танець. - К. : Держ. вид. образотворч. мистецтва і муз. літ. УРСР,, 1961. - 20 с.
Український народний танець «Вітрець» виконують дівчата. Даний варіант розрахований на 12 виконавців, але їх число може бути збільшено або зменшено.
За своїм характером танець запальний, стрімкий, виконується під акомпанемент баяна.
За своїм характером танець запальний, стрімкий, виконується під акомпанемент баяна.
Дени, Ги. Все танцы [Текст] : пер. со фр. / Г. Дени, Л. Дассвиль. - К. : Музична Україна, 1983. - 342 с. : ил., ноты.
Ця книга – підсумок багаторічної практичної діяльності авторів Гі Дені і Люка Дассвіля. Ними проведена робота по систематизації бальних танців XX століття, їх класифікації за групами.
Книга адресована керівникам шкіл та студій сучасного бального танцю, учасникам художньої самодіяльності, а також широкому колу любителів танцювального мистецтва.
Книга адресована керівникам шкіл та студій сучасного бального танцю, учасникам художньої самодіяльності, а також широкому колу любителів танцювального мистецтва.
Дрібушечки [Ноти] : дит. укр. нар. та сюжетні танці / Укл. Л.А. Бондаренко. - К. : Держ. вид. образ. мист. і муз. л-ри УРСР, 1969. - 165 с.
До збірника ввійшли кращі танці, що були представлені на останніх міжміських та обласних оглядах учнівської художньої самодіяльності.
Зайцев, Євген Васильович. Основи народно-сценічного танцю [Текст] : навчальний посібник для студентів вузів / Є. В. Зайцев, Ю. В. Колесниченко. - 3-тє вид. - Вінниця : Нова книга, 2009. - 416 с.
Посібник складається з декількох розділів, кожен з яких присвячений певній частини занять з народно-сценічного танцю (вправи біля станка і вправи на середині залу) з наданням малюнків, зразків побудови уроків і танцювальних етюдів.
Згурський, А. Наддніпряночка [Текст] : сучасний бальний танець / А. Згурський. - К. : Мистецтво, 1976. - 21 с.
Наддніпряночка – новий бальний танець, побудований на елементах українських народних танців. Танцювальна мініатюра складається з чотирьох фігур і виконується у помірному темпі.
Костровицкая, Вера Сергеевна. Классический танец [Текст] : слитные движения; руки : учебное пособие для студентов вузов / В. С. Костровицкая. - СПб. : Лань ; СПб. : Планета музыки, 2009. - 124 с.
Книга балетмейстера-хореографа В. С. Костровицької є результатом багаторічної праці автора в області методики рухів temps lie.
Костровицкая, Вера Сергеевна. 100 уроков классического танца (с 1 по 8 класс) [Текст] / В. С. Костровицкая. - Л. : Искусство, 1972. - 240 с. + 2 л. ил.
Цей збірник орієнтований для всіх класів хореографічних відділень. Завдання видання — полегшити педагогам самостійне складання уроків.
Життя балетного актора таке коротке.
І навіть слідом за блискучим злетом дуже швидко - варто лише залишити сцену — наступає тиша і забуття.
Лопухов, Федор Васильевич. Хореографические откровенности [Текст] / Ф. В. Лопухов. - М. : Искусство, 1972. - 215 с. : ил. + 25 л. ил.
Видання призначене для професіоналів, молодих балетмейстерів. Але воно написано так жваво і захоплюючи, описи хореографії в ньому яскраві і барвисті, що здаватиметься цікавим для кожного.
Мессерер, Асаф Михайлович.
Танец. Мысль. Время [Текст] / А. М. Мессерер. - 2-е изд., доп. - М. : Искусство, 1990. - 259 с. : ил.
Спогади видатного танцюриста і педагога класичного танцю А. М. Мессерера — це розповідь художника про свій сімдесятилітній шлях у мистецтві, про театр, з яким повʼязане все його життя.
Пасютинская, Валентина Матвеевна. Волшебный мир танца [Текст] : книга для учащихся / В. М. Пасютинская. - М. : Просвещение, 1985. - 223 с. : ил.
В книзі розповідається о шляхах розвитку вітчизняного хореографічного мистецтва і про найбільш яскравих представників балетної школи.
Полятикін, Микола Андрійович. Народні танці Волині і Волинського Полісся [Текст] / М. А. Полятикін. - Луцьк : Волинська обласна друкарня, 2008. - 102 с. : іл.
Народні танці Волині і Волинського Полісся» — унікальне видання, створене відомим українським хореографом Миколою Полятикіним. До книги увійшли найбільш характерні танці нашого народу – Грайка, Душка, Волинська полька, Кременецька полька, Шуруха (мовчанівська полька), Гарбуз- полька. Коритненська полька, Марусина, Любешівська полька, весільний танець із шишками, фрагмент поліського весілля «Похода» та ін.
Погребняк, Марина Миколаївна. Танець "модерн" XX ст.: витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція : монографія / М. М. Погребняк. - Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2015. - 312 с. - (До 100-річчя Полтавського національного педагогічного ун-ту В. Г. Короленка).
У монографії на основі широкого комплексу літературних джерел та мистецької практики вперше у вітчизняному мистецтвознавстві надається цілісна картина функціонування танцю «модерн» у хореографічній культурі XX ст.
З’ясовані культурно-історичні передумови виникнення стилю «модерн» та його екстраполяції у мистецтво хореографії. Виявлено, що символізм є однією з найважливіших передумов і, як філософсько - світоглядна концепція, знаходить своє вираження у практиці танцю «модерн».
Науково сформульовані критерії віднесення хореографічних творів до стилю «модерн» та визначається поняття «школа танцю “модерн ”». Відстежується еволюція танцю «модерн» протягом XX ст.. естетико-теоретичні ідеї реформаторів сценічного руху та провідних представників світового танцю «модерн». Визначаються особливості розвитку стилю «модерн» у хореографії в дореволюційний і радянській Росії, а також естетико-теоретичні засади постмодерної хореографії.
Відтворюються я шляхи поширення традиції світового танцю «модерн». Для науковців, фахівців у галузі мистецтвознавства а, історії та теорії аспірантів, усіх, хто цікавиться проблемами сучасної хореографії.
З’ясовані культурно-історичні передумови виникнення стилю «модерн» та його екстраполяції у мистецтво хореографії. Виявлено, що символізм є однією з найважливіших передумов і, як філософсько - світоглядна концепція, знаходить своє вираження у практиці танцю «модерн».
Науково сформульовані критерії віднесення хореографічних творів до стилю «модерн» та визначається поняття «школа танцю “модерн ”». Відстежується еволюція танцю «модерн» протягом XX ст.. естетико-теоретичні ідеї реформаторів сценічного руху та провідних представників світового танцю «модерн». Визначаються особливості розвитку стилю «модерн» у хореографії в дореволюційний і радянській Росії, а також естетико-теоретичні засади постмодерної хореографії.
Відтворюються я шляхи поширення традиції світового танцю «модерн». Для науковців, фахівців у галузі мистецтвознавства а, історії та теорії аспірантів, усіх, хто цікавиться проблемами сучасної хореографії.
Пуиг Кларамунт, Альфонсо. Искусство танца фламенко [Текст] : пер. с исп. / Пуиг Кларамунт А., Ф. Альбайсин. - М. : Искусство, 1984. - 183 с. : ил., ноты.
Книга детально розповідає про фламенко — танець іспанських циган. Перша частина видання являє собою детальну розповідь про історію танцю з фотографіями. Друга частина- викладення методу навчання танцю фламенко з пояснювальними малюнками, фотографіями, схемами та нотами.
Сокальський козак [Текст] : український народний танець. - К. : Вид-во образотворчого мистецтва і музичної літератури УРСР, 1962. - 16 с.
Український народний танець «Сокальський козак» записано в м. Сокалі, Львівської області. Виконується він у швидкому темпі, весело і завзято. Даний варіант танцю розраховано на шість пар – шість дівчат і шість юнаків. Але кількість пар можна збільшити до восьми – десяти.
Станішевський, Юрій Олександрович. Балетний театр України [Текст] : 225 років історії / Ю. О. Станішевський. - К. : Музична Україна, 2003. - 440 с. + 32 л. Фотоіл.
Монографія розповідає про історичний шлях балетного театру України від перших танцювальних вистав у Харкові наприкінці XVIII століття і до сьогоденних досягнень усіх українських театрів та Національного академічного ансамблю танцю імені Павла Вірського. В центрі уваги автора – кращі балети, створені за класичними та сучасними партитурами вітчизняних і закордонних композиторів, художні досягнення повідних акторів, балетмейстерів, диригентів, сценографів, аналіз творчих шукань балетних колективів у контексті світового й європейського хореографічного мистецтва.
Станішевський, Юрій Олександрович. Лебеді чарівного озера [Текст] : про молодих балерин Київського театру опери та балету / Ю. О. Станішевський. - К. : Молодь, 1966. - 92 с. : іл.
Зі сцени професія балерини здається заманливою та привабливою. Мабуть, багато дівчат в юності мріють про неї. Книжка кандидата мистецтвознавчих наук Юрія Станішевського, автора першої фундаментальної монографії з історії українського балету, допоможе знайти відповідь молоді на питання: як стати балериною, як працює балетна молодь. Автор уміє тонко підмітити і простежити особливості творчої індивідуальності кожної молодої балерини, про яку він пише, охарактеризувати своєрідність її танцю. Він поетично і правдиво показує складну, але прекрасну творчу працю артиста балету.
Сучасний танець. Основи теорії і практики : навчальний посібник для студентів вузів / Бігус О. О. [и др.]. - К. : Ліра-К, 2017. - 262 с.
У навчальному посібнику розглядається широке коло питань щодо історії і теорії сучасного танцю, висвітлюються виконавське та балетмейстерське мистецтво, художньо-естетичні пріоритети західноєвропейських танцювальних шкіл, а також питання методики професійної підготовки фахівця.
Тараканова, Аліса Павлівна. Танцюйте з нами [Текст] : навчально-методичний посібник / А. П. Тараканова. - Вінниця : Нова книга, 2010. - 160 с. : ноти, іл.
Навчально-методичний посібник для вчителів хореографії і керівників хореографічних гуртків (початковий рівень) загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів.
Тарасов, Николай Иванович. Классический танец [Текст] : школа мужского исполнительства: учебное пособие для студентов вузов / Н. И. Тарасов. - 4-е изд., стереотип. - СПб. : Лань ; СПб. : Планета музыки, 2008. - 494 с. + 16 с.
Це посібник для тих, хто зайнятий навчанням танцювальної майстерності, охоплює всі сторони педагогічного процесу- основи класичного танцю, його цілі і завдання.
Хортичанка.
Сучасний український народний танець [Текст] : з матеріалів Республіканського огляду-конкурсу художньої самодіяльності 1960 року. - К. : Держ. вид-во образотворчого мистецтва і муз. літератури УРСР, 1961. - 33 с.
Сучасний український народний танець, записаний у селі Верхня Хортиця Запорізької області. У ньому відображається щасливе й радісне життя селянства.
Танець нескладний і доступний для виконання у колективах художньої самодіяльності.
Шалантух [Текст] : український народний танець.(З матеріалів Республіканського огляду-конкурсу художньої самодіяльності 1960 р.) / Пост.та запис танцю О.Г. Капустіна. - К. : Вид-во образотворчого мистецтва і музичної літератури УРСР, 1960. - 32 с : рис.,нот.
Шалантух – старовинний поліський танець, що раніше побутував у селі Маренін, Соснівського району, на Ровенщині. У свій час його танцювали на святах і вечорницях.
Назва танцю «Шалантух» походить від слова «шалантатися» – блукати без діла.
В танці беруть участь 8 дівчат і 9 юнаків.
Немає коментарів:
Дописати коментар