пʼятниця, 15 січня 2021 р.

Бернар-Ковальчук Надія: "Харківська школа фотографії: гра проти апарату"

Мультимедійна презентація книги із нових надходжень до відділу мистецтв: «Харківська школа фотографії: гра проти апарату» мистецтвознавиці і арт-критикині Надії Бернар-Ковальчук.


 

77
Б 51
Бернар-Ковальчук, Надія.
Харківська школа фотографії: гра проти апарату [Текст] / Н. Бернар-Ковальчук ; Музей Харківської школи фотографії. - Х. : Moksop, 2020. - 368 с. : іл. - 300 экз. - ISBN 978-3-947922-05-5









Харківська школа фотографії отримала визнання на інституційному рівні. Для збереження її здобутків було створено Музей Харківської школи фотографії  (MOKSOP).

З метою осмислення явища Харківської школи фотографії «…авторка пропонує прочитання робіт всіх трьох поколінь Харківської школи (від 1960-х рр. до 2010-х рр.) через концепт «експериментальної фотографії», який було висунуто чесько-бразильським філософом Vilém Flusser. У цьому прочитанні, фотограф «грає проти апарату», знаходячи нові, незапрограмовані в ньому можливості…».

 
Монографія заснована на дослідницькій роботі Надії Бернар-Ковальчук, проведеній в рамках мистецтвознавчої програми Університету Сорбонна, Париж.

 
Із передмови авторки: «…мій тодішній науковий керівник, Гійом Льо Галь, на прохання порадити тему дослідження запропонував повернутися туди, звідки я приїхала, і розповісти їм у Франції щось цікаве про українське мистецтво. «Якщо, звісно, там є щось цікаве», - не без лукавства додав він. Легко проковтнувши провокацію, я зупинила свій вибір на ХШФ. І лише згодом зрозуміла, з яким царством міфів, передчасної втрати пам’яті, загублених архівів та особистих образ матиму справу…».
Книга розкриває множині джерела та експериментальний характер фотографічної творчості представників одного з найяскравіших феноменів українського сучасного мистецтва. В радянському андеграунді, під уламками Імперії або на київських  барикадах харківська фотографія вже більше як півстоліття відзначається іронією, критичним поглядом на медіум та колективною дією. Книга доповнена ілюстраціями та фрагментами з інтерв’ю, більшість яких публікуються вперше. 

Що всередині: Книга Надії Бернар-Ковальчук "Харківська школа фотографії: гра проти апарату"

Розповідь про Харківську школу фотографії в цій книжці відбувається у два підходи та із застосуванням двох відмінних, взаємодоповнюваних оптик. 
У першій частині творчості «засновницького» покоління ХШФ буде розглянуто на перетині багатьох контекстів, що сформулювали її специфіку. Так на першому місці лежить контекст місцевої спільноти фотографів, фотоклубу та міста Харкова, чия художня,історична, соціальна та економічна специфіка значною мірою обумовила загальну природу цієї школи.
У другій частині книжки доробок фотографів Харківської школи всіх трьох поколінь, від початку 1970-х до 2017 року, буде проаналізований через призму концепції "експериментальної фотографії  Вілема Флюссера".

 
Презентоване видання створено за підтримки Українського культурного фонду і є цінним джерелом як для дослідників фотографії, так і для широкої публіки.


Немає коментарів:

Опублікувати коментар